Köpvillkor

Villkor

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på [email protected]

1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när flygstrumpan.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av flygstrumpan.se. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. flygstrumpan.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och flygstrumpan.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress.

2. Pris

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som flygstrumpan.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

3. Frakt

Kostnad för frakt tillkommer och denna regleras utifrån kundens leveransadress. 
Handlar du från Norge? Vid försändelser med ett varuvärde som överstiger 350NOK debiteras en tullavgift av Tollvesenet. Frakten räknas ej in i varuvärdet. Med tanke på detta ber vi er att ej beställa varor för mer än 350NOK per tillfälle. 

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

4.1 Kortbetalning

Vi använder Payson 

4.2 Betalning med Payson

Betalning sker enkelt och tryggt med Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd. Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004. Läs mer här: www.payson.se

4.3 Handlar du från Norge?

Vid försändelser med ett varuvärde som överstiger 350NOK debiteras en tullavgift av Tollvesenet. Frakten räknas ej in i varuvärdet. Med tanke på detta ber vi er att ej beställa varor för mer än 350NOK per tillfälle. 

5. Leveranser

Varor som finns i lager skickas normalt 1-2 dagar efter ordermottagning.

I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara upp till fyra veckor. Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till av kund angiven adress.

Eventuella avgifter och skatter vid försändelser utanför Sverige betalas av köpare.

6. Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar utanför vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

7. Transportrisken

flygstrumpan.se ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

8. Skadade varor

När får dina varor är det viktigt att du kontrollerar så varorna inte är skadade. Är varan skadan eller felaktig kontakta oss så snart som möjligt via e-post [email protected]

9. Ångerrätt och Öppet köp

Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning.  Vid utnyttjande av Ångerrätt/ Öppet köp betalar kunden för frakten. Observera att stödstrumpor/strumpbyxor räknas som underkläder och vi tar ej emot returer av öppnade varor av hygienskäl.

Om du har några frågor kring ångerrätt, reklamation så kan du kontakta oss så svarar vi på dina frågor.

.

10. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post [email protected] innan du skickar något och lägg med fakturan/kvittot. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

11. Återbetalningar

Återbetalningar sker till kundens bankkonto eller det sätt som kunden föreslår. Återbetalningen sker snarast möjligt från att vi har mottagit och godkänt din retur. Dock alltid inom 30 dagar.

12. Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

13. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall oss på e-post [email protected]. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

14. Våra betalningslösningar

Kortbetalning via Payson

Force Majeur

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm.

http://www.konsumentverket.se/

http://www.arn.se/